a Raw-cake

23 februari, 2010

Jag varsugen på kaka utan att ha något socker hemma. Men jag hade frukt, nötter och torkad frukt. perfekt! räcker till typ 4 personer 😉

jag tog några (typ 3) nävar mandel och mixade nästan till mjöl med små bitar i. sedan hade jag i ungefär samma mängd torkade och blötlagda dadlar (10 min blötläggning är lagom för pås-dadlar). I detta hade jag i 2 msk kakao, 1 msk honing och lite kanel. Blandade. Tryckte ut i en form och in i kylen. Kakbotten klar! (Detta går förövrigt också att göra små energi-bollar av, som du kan rulla i kokos!)

Som topping mosade jag en stor banan som jag hade lite citronsaft över. Det hade jag på, och så lät jag kakan stå kallt 30 minuter. Sedan avnjut jag den med massa té. Nyttigt, energirikt, fiberrikt, sött, och smaskens!

Ett svar to “a Raw-cake”

  1. Pappa Says:

    Gåttigött

    Bra b logg

    Hälsn Papps


Lämna en kommentar